Mimo upływu czasu, w dalszym ciągu powszechnie korzysta się z reklamy w formie tradycyjnej. Przykładem tej, która cieszy się opinią wyjątkowo skutecznej, jest ta opierająca się na zastosowaniu billboardów reklamowych. Dzięki ich sporej powierzchni, pozwalają one na stworzenie reklamy doskonale widoczne nawet z bardzo dużej odległości.
Sporym plusem takiej właśnie reklamy jest zdecydowanie fakt, że dostępne jest ona w wielu różnych formach oraz kształtach. Oznacza to, że mogą one przybrać formę nawet ogromnych tablic, widocznych po praktycznie obydwu stronach jezdni. Dlatego też najczęściej spotkać się z nimi można w centrach największych miast. Zdecydowanie najlepszym wyjściem jest jednak umieszczanie ich w częściach miasta o najbardziej zagęszczonym ruchu ulicznym. Mogą one bowiem bardzo skutecznie posłużyć do przyciągnięcia uwagi kierowców oraz pieszych, szczególnie w okolicach często uczęszczanych skrzyżowań. Dawniej, billboardy reklamowe wyróżniały się bardzo bogatą formą. Taka wysoka efektowność jednak mogła mieć wyjątkowo niekorzystny wpływ na czytelność reklamy w takiej formie, dlatego też ostatnio uległo to sporym zmianom.
Billboardy stały się więc zdecydowanie bardziej minimalistyczne, a znajdujące się na ich powierzchni dane – bardziej przystępne dla większości odbiorców. Skuteczność działań marketingowych opierających się na zastosowaniu reklam wielkopowierzchniowych jest zależna przede wszystkim od kwestii wyboru odpowiedniego ich projektu. Jego wykonanie warto więc zlecić możliwie jak najbardziej doświadczonym przedsiębiorstwom. Kluczowe jest jednak również wykupienie najbardziej dogodnego miejsca na rozmieszczenie takiej reklamy. Zazwyczaj firmy walczą między sobą o możliwość umieszczenia billboardu w pobliżu tych najbardziej uczęszczanych miejscach w mieście oraz w pobliżu drogi dojazdowej dla korzystającej z nich firmy. Billboardy wykorzystywane mogą zarówno jako reklama samodzielna, jak też i w połączeniu z bardziej szeroko zakrojoną strategią marketingową.
Billboardy reklamowe to ostatnio jeden z najbardziej popularnych przykładów reklamy tradycyjnej. Ze względu na swoje rozmiary, billboard pozwala na umieszczenie na ich powierzchni najbardziej rozbudowanej treści. Nie można mieć również obaw o to, że z jakiś powodów treść taka będzie nieczytelna, na przykład w niekorzystnych warunkach pogodowych. Istotne jest oczywiście, aby właściwie wybrać projekt takiej reklamy oraz lokalizację odpowiednią dla jej umieszczenia. Miejsca te to na przykład pobliże skrzyżowań.