Bilboard

Czy bilboardy to skuteczna forma reklamy?

W ostatnim czasie coraz większa liczba firm zainteresowana jest inwestycją w reklamę swojego przedsiębiorstwa. Poszukuje się aktualnie takich jej odsłon, które są z jednej strony skutecznie, a z drugiej nie będą powiązane ze zbyt dotkliwym wydatkiem finansowym. Do takiej właśnie reklamy zaliczone mogą być bilboardy.

BilboardBillboardy to ta najbardziej skuteczna i najbardziej widoczna nawet z większej odległości forma reklamy. Zwracają uwagę na nią na przykład kierowcy, ale także i osoby oczekujące na przystanku na autobus. Potencjalnie więcej osób będzie oglądać i czytać znajdujące się na powierzchni billboardów treści, niż ma to miejsce w przypadku ulotek. Skuteczność billboardu w porównaniu do innych odsłon reklamy tradycyjnej jest więc wyjątkowo wysoka. Aby tak jednak było, podczas zamawiania takiej właśnie reklamy na potrzeby swojej firmy, należy zwrócić baczną uwagę na kilka niezmiernie istotnych czynników.

BilboardyPrzede wszystkim upewnić się należy, że taka właśnie reklama będzie doskonale widoczna z każdej odległości. Jest to najważniejszy aspekt powodzenia tej reklamy, gdyż wpływa na potencjalną możliwość, że większa liczba osób w ciągu dnia będzie miała szansę na zapoznanie się ze znajdującą się na powierzchni billboardów treścią. Kolejnym czynnikiem wpływającym w dużej mierze na skuteczność tej właśnie reklamy jest to, jaka jest częstotliwość ruchu w bezpośrednim jej pobliżu. Im większa liczba osób poruszać się będzie po danym obszarze tym większe prawdopodobieństwo, że billboard będzie miał większy zasięg działania. Na skuteczność billboardu wpływać będzie również grupa docelowa, do której reklama taka będzie kierowana. Na przykład, kierując treść tej reklamy do młodych ludzi, warto umieścić ją raczej w centrum miasta, zamiast na jego obrzeżach. Znaczny wpływ na skuteczność danego billboardu będzie mieć również projekt takiej reklamy. Powinien być on unikalny i nowoczesny, odnoszący się bezpośrednio do grupy docelowej, do której jest kierowany.

Billboardy są z pewnością przykładem jednych z bardziej popularnych odsłon reklamy tradycyjnej. Wszystko ze względu na fakt, że mogą się one okazać wyjątkowo skuteczne w przypadku bardzo różnych grup odbiorców. Aby tak jednak było, dużą uwagę zwrócić należy przede wszystkim na projekt takiej reklamy oraz grupę docelową, do której będzie ona kierowana. Jedynie w takiej sytuacji będzie można zyskać pewność, że wykorzystanie tej wielkopowierzchniowej reklamy przyniesie oczekiwane rezultaty oraz korzyści dla korzystającej z niej firmy.