Ulotki reklamowe to jeden z najstarszych i jednocześnie jeden z bardziej powszechnych sposobów reklamowania swojej działalności. Wynika to z tego, że rozwiązanie to w zasadzie ma wiele zalet czy jednak w dzisiejszych czasach, gdzie mamy dużo, bardziej nowoczesnych metod promowania swojej działalności, nadal pozostają trafnym wyborem?
Ulotki reklamowe są tanie
Trudno jednoznacznie dowiedzieć na to pytanie, nie ma bowiem jednej złotej metody na skuteczną reklamę, wszystko zależy od tego kim są nasi docelowi odbiorcy, jaka jest specyfika danej branży, jaki budżet jesteśmy w stanie przeznaczyć na promocje firmy, itd. Niemniej z całą pewnością można powiedzieć, że ulotki nadal pozostają jednym z najbardziej uniwersalnych rozwiązań promocyjnych, a co za tym idzie sprawdzą się one zarówno w przypadku dużych, jak i małych przedsiębiorstw, bez względu na to jaka jest ich specyfika. Wynika to przede wszystkim z tego, że ulotki mają bardzo dobry stosunek ceny do zasięgu oddziaływania, a co za tym idzie koszt reklamy w takiej formie, która dotrze do wielu potencjalnych klientów, jest stosunkowo niski. Jest to możliwe dzięki temu, że zarówno sam druk ulotek, jak i ich dystrybucja nie narażają przedsiębiorstwa na duże koszty. Dajmy na to ulotki reklamowe w Poznaniu to koszt około 50 złotych, za nakład 1000 ulotek – w małym formacie. Trudno o znalezienie bardziej atrakcyjnej cenowo formy reklamy, trzeba przyznać.
Jednocześnie wbrew temu co by się mogło wydawać, odpowiednio zaprojektowana ulotka – z czytelną i przyciągająca uwagę treścią graficzną oraz z nieprzeładowaną ilością treści reklamowych oddziałuje całkiem dobrze na odbiorce, który stosunkowo często zapoznaje się jednak z jej zawartością i, jeśli okaże się ona dla niego przydatna, zatrzymuje ją. Dzięki czemu jest to stosunkowo łatwy sposób na dotarcie do dużego grona potencjalnych klientów, niemniej należy pamiętać o tym, że w większości wypadków nie jest to metoda która wystarczy sama w sobie, a co za tym idzie taką kampanię reklamową w której wykorzystywane są ulotki reklamowe należy wzmocnić o inne rozwiązania marketingowe, dobrane już bardziej pod względem branżowym do specyfiki przedsiębiorstwa. Można tu się zarówno pokusić o reklamę prowadzoną z wykorzystaniem mediów społecznościowych, reklamę wizualna.
W postaci bilbordów czy banerów, jak i różnego rodzaju akcje promocyjne, przy okazji których można także zadbać o dystrybucję ulotek., które to będą przypominać o ofercie firmy. W związku z powyższym można spokojnie założyć, że ulotki to nadal rozwiązanie, w które warto inwestować, należy tylko pamiętać o tym, by wykorzystywać je obok innego bardziej branżowego środka promocji firmy.