kampania teaserowa

Czym jest kampania teaserowa?

Skuteczna kampania reklamowa to taka, która jest odpowiednio dopasowana do grupy docelowej oraz sytuacji na rynku. Podczas wprowadzania nowej marki warto zaplanować mocną kampanię teaserową. Jej zadanie to przyciągnięcie uwagi, rozbudzenie zainteresowania oraz zaciekawienie produktem. Po uzyskaniu uwagi odbiorcy, reklama zmienia tor i prezentuje produkt lub markę. Jedną z najbardziej znanych kampanii tego typu była reklama z udziałem Leo Beenhakkera, trenera polskiej kadry piłkarskiej podczas Mistrzostw Europy w 2008 roku.

Chwytliwa kampania teaserowa

kampania teaserowaTradycyjne reklamy często kojarzone są jako natrętne przerywniki, których nikt nie chce oglądać. W przypadku reklam teaserowych projektuje się je w taki sposób, żeby odbiorca chciał poznać ich zakończenie. Odłożenie go w czasie tworzy aurę tajemniczości wokół produktu lub marki, zmusza odbiorcę reklamy do myślenia. Kampania tego typu działa, ponieważ ludzie posiadają skłonność do tego, żeby poznawać zakończenia historii, które ich zaintrygowały. Dobrze zaplanowana kampania teaserowa jest skutecznym sposobem na to, żeby wybić się z przekazem marketingowym przez przeładowaną przestrzeń medialną. Dobry teaser sprawia, że treść reklamy zostanie zapamiętana, gdyż wyróżni się na tle innych. Należy zadbać o to, żeby obie części reklamy dotarły do odbiorcy. Skuteczne prowadzenie kampanii teaserowych wymaga dużego funduszu oraz starannie przygotowanego planu.

kampania teaserowaReklama musi intrygować, wzbudzać zaciekawienie i zostawiać poczucie, że dalsza część historii może być naprawdę ciekawa. Ta forma reklamy dobrze sprawdza się jeszcze przed pojawieniem się marki lub produktu na rynku. To skuteczny sposób na wprowadzenie na rynek nowego produktu lub rebranding znanej już marki. Zaplanowanie i przeprowadzenie kampanii teaserowej wymaga dużej znajomości rynku reklamowego oraz znacznej kreatywności. Wywołane u odbiorców emocje nie mogą być przypadkowe. We współczesnym świecie osiągniecie skuteczności w kampanii teaserowej może wymagać wykorzystania szerokiej gamy dostępnych środków przekazu.

Ciekawym pomysłem na przeprowadzenie kampanii teaserowej jest wykorzystanie mediów społecznościowych, na przykład poprzez udostępnianie krótkiego filmiku bez wyjaśnienia. Takie treści powinny być udostępniane przez osoby, które posiadają duże zasięgi. Skuteczność kampanii można monitorować dzięki dedykowanym narzędziom analitycznym. Podczas kampanii teaserowej można wykorzystać lokalne stacje telewizyjne, billboardy czy strony internetowe. Wybór środków przekazu powinien być dopasowany do segmentu odbiorców oraz zasięgu kampanii.