Sesje biznesowe zyskują na popularności w ekspresowym tempie. Przyczyną tego zjawiska jest jej rosnące zapotrzebowanie w różnych sektorach oraz łatwiejszy dostęp do wykwalifikowanych fotografów, którzy przeprowadzają je w profesjonalny sposób. Zdjęcia biznesowe mogą kojarzyć się z dużymi korporacjami i wizerunkami osób zasiadających na najwyższych szczeblach, jednak każda firma, która chce zadbać o swój wizerunek, powinna zastanowić się nad zleceniem takiej sesji. Wykorzystanie zdjęcia biznesowego w CV wydaje się rzeczą oczywistą.
Na co zwrócić uwagę przy fotografii biznesowej
Rzeczywiście, profesjonalny portret zwiększa szanse kandydata na uzyskanie posady. Dobre zaprezentowanie własnej osoby przed pracodawcą jest bardzo ważne, a CV jest dokumentem, z którym obcuje on w pierwszej kolejności, zanim dojdzie do kolejnego etapu rekrutacji. Kolejnym zastosowaniem zdjęć biznesowych są profile, również te w mediach społecznościowych, jak Facebook, Twitter, Instagram, choć głównym założeniem jest Linkedin oraz Goldenline. Wiele źródeł podaje, że to właśnie Linkedin gromadzi największą liczbę profili zawodowych, co sprawia, że jest to podstawowe narzędzie rekruterów. Warto zadbać o to, aby m.in. za sprawą zdjęcia profil wyróżniał się i przykuwał ich uwagę. Zdjęcie do CV ma mniejszy format niż te, które widoczne są na profilach w mediach społecznościowych. Fachowa fotografia biznesowa wykadrowana w pionie, a także tzw. biznesowe headshoty sprawdzą się w tym przypadku najlepiej. Wielkość oraz rozdzielczość muszą być dostosowana do wymagań portalu, w którym tworzy się konto. Portrety biznesowe idealnie nadają się również, podczas utrzymywania stałego kontaktu poprzez łącza internetowe z innymi kontrahentami, przedsiębiorcami, klientami itd.
Profesjonalna fotografia świetnie nada się do stopki w e-mailach i innych komunikatorach, aby ocieplać wizerunek i wzbudzać w innych zaufanie, a także podkreślać profesjonalizm oferowanych usług. Przy wyborze stopek do takich komunikatorów, jak Whatsapp, Zoom, Ms Teams lub Messenger należy kierować się niską rozdzielczością i małymi rozmiarami zdjęcia. Dobrze sprawdzi się portret skupiony na twarzy i ramionach. Jednym z ważniejszych miejsc, gdzie powinno umieścić się fachowe fotografie biznesowe, są strony internetowe. Niemal każde, nawet niewielkie, przedsiębiorstwo posiada własną stronę www. Kreowanie wizerunku jest w tym miejscu niezwykle ważne. Bezpośredni kontakt jest zawsze lepiej odbierany i wzbudza zaufanie potencjalnych konsumentów, dlatego też nie wystarczy logo i certyfikaty, aby firma odniosła sukces. Na stronach najlepiej sprawdzają się zdjęcia portretowe klasyczne, kadr amerykański oraz całe sylwetki w orientacji pionowej. W tym przypadku bardzo ważne jest, aby fotografia przekazywała pewne postawy, wartości, które wyznaje dana marka osobista. Kreatywność jest zatem mile widziana. Decydując się na sesję biznesową, należy wziąć pod uwagę, że takie zdjęcia zawsze można wykorzystać do wywiadów, publikacji i wszelkich artykułów.
Amatorskie zdjęcia są odbierane jako zbyt prywatne i mało profesjonalne, a to może mieć negatywny wpływ na odbiór i wizerunek osoby. Jedną z głównych ról odgrywa tutaj fotograf, ponieważ to w jego rękach spoczywa obowiązek odpowiedniego kadrowania, oświetlenia, a także ustawienia modela. Osoba, której zleca się przeprowadzenie takiej sesji, musi odznaczać się wiedzą, umiejętnościami i kreatywnością, a to zapewni wyróżnienie się fotografii z tłumu. Dodatkowym atutem takich sesji jest na pewno integracja personelu, świetna zabawa oraz możliwość pokazania charakteru całej firmy.