kampanie teaserowe

Jak przeprowadzić profesjonalną kampanię teaserową?

Wprowadzając na rynek zupełnie nową markę lub zmieniając ofertę istniejącej firmy w znacznym stopniu warto rozważyć taką formę kampanii reklamowej, która przyciągnie uwagę odbiorców, zaciekawi ich, a nawet zszokuje. Dobrym pomysłem jest zastosowanie reklamy teaserowej. Polega ona na przedstawieniu dwóch segmentów – zadaniem pierwszego jest przyciągnąć uwagę i wzbudzić zainteresowanie. Drugi fragment przedstawia już właściwą informację, na przykład ofertę firmy. Skuteczność reklamy jest tym większa, im bardziej uda się zaciekawić i zaintrygować odbiorcę w pierwszym fragmencie.

Profesjonalne kampanie, czyli jakie?

kampanie teaseroweKampanie teaserowe są nazywane także kampaniami pre-launch, czyli przedstartowymi. Nazwa ta odnosi się do faktu, że wykorzystuje się je jeszcze przed wprowadzeniem na rynek marki lub produktu. Zanim znajdzie się on w ofercie, konsumenci już będą nim zaciekawieni. Pierwszy segment reklamy może pojawić się przed rozpoczęciem sprzedaży, natomiast drugi dopiero w chwili, gdy produkt trafi na rynek. Buduje to zainteresowanie marką – klienci pragną dowiedzieć się więcej, bo dali się ponieść ciekawej historii, ale nie znają jej zakończenia. Wykonana prawidłowo kampania wzbudza nie tylko zaciekawienie, ale też ekscytację odbiorców. Ten rodzaj kampanii można przeprowadzać we wszystkich środkach przekazu. Skuteczne i profesjonalne kampanie teaserowe ujawniają tylko tyle informacji, ile jest potrzebnych, żeby uzyskać zainteresowanie odbiorców.

kampanie teaserowePrzeprowadzenie takiej kampanii przed wejściem na rynek może skutecznie podnieść rangę marki. Największym wyzwaniem podczas wdrażania takiej kampanii jest utrzymanie zainteresowania odbiorców do czasu ujawnienia drugiej części reklamy. Kampania zwiększa oczekiwania klientów względem marki lub produktu. Należy tak zaplanować kampanię, żeby okres oczekiwania nie był zbyt długi, gdyż wówczas utraci się zainteresowanie odbiorców. Prowadzenie kampanii teaserowych w mediach tradycyjnych jest łatwiejsze, gdyż szansa, że odbiorca trafi na drugi fragment, na przykład w przerwie między odcinkami emitowanego regularnie serialu, jest większa niż w internecie.

Podczas planowania kampanii teaserowej dopasowanej do współczesnego rynku należy wykorzystać wszystkie dostępne przestrzenie – druk, telewizję i internet. Z tego powodu przeprowadzenie takiej kampanii jest kosztowne, może jednak przynieść znaczne efekty w postaci zwiększonych obrotów, lepszej rozpoznawalności marki lub wejścia produktu w segment premium. Przed rozpoczęciem kampanii należy dokładnie przeanalizować informacje o grupach docelowych i konsumowanych przez nich mediach.