Rozwój kina jest nierozerwalnie połączony z postępem technologicznym. Warto wiedzieć, że swoje początki, kinematografia miała w fotografii. Początki myślenia o filmie sięgają jednak już czasów Starożytnych. Człowiek od dawien dawna pragnął mieć możliwość zarejestrowania ważnych zjawisk, wydarzeń czy historii.
Początki produkcji filmowej
Stąd pojawiały się malunki w jaskiniach, czy pięknie zdobione naczynia, które znaleźć można w kulturze rzymskiej lub greckiej. Należy też zwrócić uwagę na fakt, że gatunek ludzki od niepamiętnych czasów chciał rejestrować swoją aktywność. W związku z tym, wynalezienie kina było tylko kwestią czasu. Początki filmu nie opierają się wyłącznie na pracy jednego urządzenia. Filmy, które znamy, ewoluowały za sprawą nowych refleksji twórców. Również panujące w danym okresie prawo ustalało, w jakim kierunku należało tworzyć filmy. W Stanach Zjednoczonych, przez długi czas istniała specjalna instytucja, która ustalała normy obyczajowe, które musiały być spełnione. Podobnie rzecz miała się z materiałami reklamowymi, także tymi, które były emitowane w telewizji. Kodyfikacja poszczególnych zapisów miała znaczny wpływ na propagowanie konkretnego stylu życia. Początkowe reklamy serii kosmetyków dla mężczyzn gloryfikowały zawody związane z wykonywaniem ciężkiej pracy fizycznej.
Warto też wspomnieć, że ówczesne działania promocyjne były też (w dużej mierze) związane z propagowaniem higienicznego stylu życia w ogóle. Wykorzystywanie wizerunku sławnych osób było zabiegiem, który związany jest z działaniami rynkowymi od bardzo wielu lat. Wpłynęło to na rozwój wielu kluczowych marek produktów, a oryginalna produkcja filmowa pozwalała na skuteczne promowanie całych linii przedmiotów. Wiele popularnych obecnie firm zawdzięcza swoją wiodącą markę działaniom marketingowym sprzed pięćdziesięciu lat. Warto też dodać, że wspomniane wcześniej propagowanie stylu życia wpłynęło znacznie na współczesne rozumienie pewnych zjawisk. W kinie do tej pory spotkać można postać nieustępliwego, bezwzględnego mężczyzny z papierosem w ustach. Jest to archetyp charakteru, który w światowej kinematografii funkcjonuje prawie od wieku. Warto też dodać, że współcześni filmowcy często odnoszą się do dokonań kina. Dla przykładu można podać liczne scenki humorystyczne, które kiedyś związane były stricte z salą kinową.
Obecnie przeniesione zostały do kilkudziesięciu sekundowych spotów reklamowych, które cieszą się dużą popularnością w telewizji i internecie. Współcześnie twórcy reklam odnoszą się także do kina gatunków oraz kina niemego, które było bardzo popularne przed udźwiękowieniem pod koniec lat 20. XX wieku.