W marketingu flagi reklamowe stosuje się w kampaniach indoorowych i outdoorowych. Są alternatywą dla plakatów, banerów i billboardów. Wyróżnia się różne typy flag reklamowych – windery, beachflagi i żagle reklamowe. Użycie flagi do celów marketingowych wymaga także posiadania stojaka lub masztu. Flaga typu winder łopocze na wietrze, przez co przyciąga uwagę przechodniów, kierując ją na promowane treści.
Gdzie wykonać flagi na zamówienie z nadrukiem?
Maszty do flag indoorowych umieszcza się na stojakach i nóżkach z metalu lub tworzyw sztucznych. Podczas realizowania outdoorowych kampanii marketingowych można stosować stalowe maszty wysokie na kilka metrów, które umieszcza się przed siedzibą firmy – zapewnia to rozpoznawalność z dużego dystansu. Mniejsze flagi mogą być ustawiane przed sklepami czy lokalami gastronomicznymi. Założenie flagi na maszt nie wymaga żadnych dodatkowych kompetencji. Powszechnie stosowanym typem flag są te w kształcie skrzydła. Ich górna krawędź jest zaokrąglona, a prosta równa. Flaga może być też prostokątna. Do zawieszenia flagi typu łezka potrzebny jest maszt, którego szczyt ma kształt półokręgu. Materiał flagi ścięty jest od samej góry, zwężając się ku dołowi. Mocne naciągnięcie flagi pozwala na lepszą ekspozycję wydrukowanych na niej treści reklamowych. Bardzo wysokiej jakości flagi na zamówienie z nadrukiem mogą być wykorzystywane do promocji firm, marek, produktów, wydarzeń i usług.
Powiewająca na wietrze flaga to element ruchomy, więc przyciąga wzrok lepiej niż statyczny plakat czy baner. Flagi wykorzystuje się w kampaniach promocyjnych oraz informacyjnych, zarówno w przestrzeni komercyjnej, jak i publicznej. Za pomocą flag można oznaczać stoiska firmowe podczas wydarzeń i targów. Do produkcji flag używa się głównie materiałów syntetycznych, takich jak poliester o gramaturze 115 gramów na metr kwadratowy. Podczas drukowania stosuje się farby z dodatkiem filmu ochronnego – zabezpiecza to wydruk przed promieniowaniem ultrafioletowym. Maszt flagi zapewnia wysoki poziom wytrzymałości na wiatr.
Służące w kampaniach marketingowych flagi można kupić w agencjach reklamowych i drukarniach. Grafikę wykonuje się jednostronnie. Przechodzi ona na drugą stronę samoczynnie, stanowiąc własne odbicie lustrzane. W szczególnych przypadkach możliwy jest nadruk dwustronny, co wymaga użycia grubszego materiału. Przy wydruku jednostronnym przebicie wynosi do osiemdziesięciu procent. Flaga może być przeznaczona do montażu na stojaku lub maszcie, a także do powieszenia na ścianie budynku.