Billboard to w dalszym ciągu jedna z najbardziej popularnych odsłon reklamy tradycyjnej. Ze względu na bardzo duże rozmiary, będzie on doskonale widoczny nawet z bardzo dużej odległości. Niemniej ważne jest jednak to, aby był on zawsze w odpowiedni sposób zaprojektowany.
Billboard to reklama imponująca pod względem rozmiarów i z tego względu doskonale dostrzegalna nawet z bardzo dużej odległości. Mimo tego, sam rozmiar takiej reklamy nie jest jedynym czynnikiem wpływającym pozytywnie na jej podwyższoną skuteczność. Niezwykle ważne jest to, aby wykorzystywać do stworzenia billboardu odpowiedni projekt, najlepiej taki, odnoszący się do potencjalnych oczekiwań grupy docelowej. Tylko w takiej sytuacji będzie można zyskać pewność, że taka właśnie reklama będzie bardzo skutecznie przyciągnąć uwagę potencjalnego odbiorcy. Jeszcze kilka lat temu uważano, że billboard musi być bardzo krzykliwy i rzucający się w oczy, aby mógł być skuteczny. Niestety, taki sposób projektowania reklam wielkopowierzchniowych bardzo niekorzystnie przekładał się na ich czytelność. Właśnie z tego względu obecnie dominujące są reklamy minimalistyczne, skupiające się na czytelnym zaprezentowaniu wszystkich najistotniejszych danych oraz informacji.
Chodzi tu na przykład o dane adresowe danej firmy, jej logo, lokalizację. Billboardy także koncentrują się obecnie na zaprezentowaniu znanej osoby, która zdecydowała się na oficjalne reprezentowanie danej marki w działaniach marketingowych. Wszystkie te dane są tymi zdecydowanie najważniejszymi dla zakorzenienia się faktu istnienia danej firmy w umysłach klientów. Billboard musi być również w każdym przypadku zaprojektowany zgodnie z obecnie wykorzystywanych językiem korzyści. Jest to nic innego, jak bezpośrednie zalety, które bezpośrednio wynikać będą dla klienta z faktu wykorzystywania produktów czy też usług danej marki. Konieczność uwzględnienia wielu zmiennych podczas projektowania billboardu powoduje, że zdecydowanie najlepiej zlecić jest jego utworzenie profesjonalnym studiom graficznym oraz projektowym.
Billboardy mogą być zaliczone bez żadnego wahania do tych najbardziej popularnych rodzajów reklamy tradycyjnej. Wszystko ze względu na fakt, że prezentują one w wyjątkowo czytelny sposób niemal wszystkie dane, jakie są potencjalnie interesujące dla odbiorcy takiej reklamy. Spore rozmiary billboardu nie są jednak najważniejszą jego zaletą. Równie istotne jest to, że reklama taka może mieć bardzo zróżnicowany projekt, który dostosować można do potrzeb różnych firm.