Reklama w dzisiejszych czasach jest bardzo istotnym aspektem działania każdej firmy, reklama nie tylko sama w sobie może być bardzo różnorodna, ale także może ona docierać do odbiorcy poprzez różne media.
Spoty reklamowe pojawiają się w różnych mediach – stanowią świat reklamy
To jakim kanałem będzie transmitować reklamę ma wpływ także i na to na jaki jej rodzaj powinniśmy się zdecydować. Dajmy na to w środowisku internetowym najpopularniejszym rodzajem reklamy jest reklama video, a co za tym idzie jeśli reklamujemy się czy też zamierzamy się reklamować w internecie to najlepiej postawić na video marketing. Filmy reklamowe, są najczęściej oglądanymi, czy może odbieranymi reklamami przez potencjalnych klientów. Najpopularniejsze w tym wypadku są spoty reklamowe, zwłaszcza jeśli opierają się one na jakimś zabawnym obrazie, często animowanym lub dowcipnych dialogach to w internecie cieszą się bardzo duża popularnością. Dość podobne do spotów reklamowych są filmy promocyjne, z tą różnica, że ich wypuszczenie wizaże się zwykle z jakimś konkretnym wydarzeniem czy też okresem. Zasada tu jest w gruncie rzeczy dość podobna, choć one raczej bazują na tym by wpływać na emocje i uczucia odbiorcy. W przypadku obu tych rodzajów filmów reklamowych istotne jest to by były one tak skonstruowane by zapadać w pamięć odbiorcy. Nieco innym rodzajem filmów reklamowych, które często możemy znaleźć nie tyle w samym internecie co częściej na stronach internetowych przedsiębiorstw, są filmy korporacyjne. Filmy te zwykle maja poważniejszy charakter, a ich celem jest przekazanie informacji na temat przedsiębiorstwa. Zwykle informacje te odnoszą się do osiągnięć firmy, jej ewentualnych nagród i tym podobnych pozytywnych aspektów jej działania, treści te jak i cały film, na dłuższa metę mają stworzyć pozytywny obraz firmy.
Łatwo się domyślić, że tego rodzaju filmy cieszą się zdecydowanie mniejszym zainteresowaniem, jednak jak najbardziej doskonale pasują na strony firm, ponieważ sprawiają one, że wyglądają one bardziej profesjonalnie.