Logo firmy jest tym elementem, który odgrywa ogromną rolę mając na uwadze stopień rozpoznawalności marki. Aby logo zapadało w pamięć, ważne jest, by nie tworzyć ich kierując się obecnymi trendami, ale przede wszystkim mając na uwadze jego jak największą charakterystyczność. Wydaje się, że jedynie proste, minimalistyczne logo, stworzone w oparciu o proste, geometryczne kształty, jest w stanie przyciągnąć uwagę odbiorców.
Projektowanie logo
Jeszcze jakiś czas temu, podczas projektowania logo, kierowano się przede wszystkim obecnie panującymi trendami, mocno inspirując się logiem marki, która jest obecnie najpopularniejsza. Powodowało to jednak, że takie logo nie było wystarczająco charakterystyczne co okazuje się być sytuacją szczególnie niekorzystną w szczególności w przypadku nowo powstałych firm. Dlatego też profesjonalne projektowanie logo należy zlecić tym studiom graficznym, którzy nie podążają ślepo za modą, ale kierują się badaniami, które pozwalają ustalić, jakie logo najbardziej zapadnie w pamięć potencjalnego klienta. Wydaje się, że kluczem jest przede wszystkim odpowiednia prostota. Projektując logo, obecnie stara się ograniczyć do maksymalnie trzech kolorów.
Jak się bowiem okazuje, zbyt duża ich liczba może jedzenie rozproszyć potencjalnego odbiorcę. Coraz częściej podczas tworzenia projektów stara się wykorzystywać do stworzenia logo jednego koloru, lub też kolorów bardzo mocno do siebie zbliżonych, na przykład odcieni niebieskiego. Podczas projektowania, warto uniknąć jest zbyt dużej ilości niepotrzebnych detali, szczególnie w tych jego miejscach, które mogłyby zaburzyć czytelność treści. Nowoczesne logo to też z pewnością takie, które jest maksymalnie uproszczone, oraz bazuje przede wszystkim na figurach geometrycznych. Obecnie też stara się unikać podczas tworzenia logo firmy ukrytych znaczeń, czy też symboli, których znaczenie musiałoby być tłumaczone odbiorcy. Znaczenie loga musi być łatwe do odczytania a wszelkie kojarzące się z nim sytuacje czy produkty, muszą być czytelne nie tylko dla zarządców danej firmy, ale także i dla każdego odbiorcy. Podczas projektowania, unika się obecnie często niegdyś popularnych ozdób, takich jak na przykład cieniowanie.
Uproszczone logo firmy, czy też marki, okazuje się być zdecydowanie bardziej czytelnym dla potencjalnych klientów, niż to, które posiada dużą ilość zbędnych ozdób. Dlatego też, podejście do jego projektowania już od pewnego czasu jest zupełnie inne, niż miało to miejsce kilka lat wcześniej. Obecnie tworzone logo jest minimalistyczne, pozbawione ukrytych nawiązań, dzięki czemu może być zapamiętane przez każdego odbiorcę.