Reklama a psychologia

Jako ludzie zauważamy je, jednak czy zwracamy na nie uwagę? Nie zawsze. Jako, że ze wszystkich stron jesteśmy zasypywani bodźcami i tym, co się dzieje w świecie zewnętrznym niejednokrotnie ciężko jest zwrócić uwagę na konkretną rzecz.

Reklama i jej odbiór przez człowiekaReklama

A specjaliści od marketingu dwoją się i troją mając nadzieję, że nadejdzie wreszcie taki moment, że znajdą sposób na to jak zainteresować przechodniów, osoby jadące komunikacją miejską bądź te, które jadą samochodami do tego by zerknęły w stronę tablicy reklamowej. Banery reklamowe możemy dostrzec na każdym rogu, jednak niejednokrotnie nie zdajemy sobie do końca sprawy z ich istnienia. Dlaczego? Nasz mózg przestał już reagować na te bodźce zewnętrzne. Czasami mimowolnie zerkamy w stronę danej reklamy, jednak zapominamy o niej całkowicie. Bardzo wiele takich banerów reklamowych można spotkać na płotach Inowrocławia, jednak od pewnego czasu przestają one mieć pozytywny marketingowy skutek. Jako, że ludzie są już oswojeni z tym, że kolorowy kawałek plandeki wisi i posiada napisy, gdzie skład i łamanie tekstu jest dopasowane do tego kawałka materiału przestają już zastanawiać się nad tym co tam jest. Jednak wiele osób zapytanych o to, gdzie znajdzie na przykład sklep z częściami do aut francuskich wskazują adres, który był na banerze reklamowym. Jak się okazuje wiele informacji zapamiętujemy mimowolnie i przez jakiś czas są one przetrzymywane w naszym mózgu. Jak widać reklama Inowrocław na nas działa tylko w pewnym stopniu. Czy to źle? Nie, ponieważ przechowywanie pewnych informacji jest dla nas konieczne i potrzebne. Jak twierdzi jeden z mężczyzn, który prowadzi szkolenia ekonomia społeczna wielu z nas po prostu kalkuluje jakie informacje opłaca mu się przetrzymywać w głowie. Niektórzy uważają, że selekcjonujemy informacje, ponieważ nie ma człowieka, który byłby w stanie przyjąć wszystkie informacje, które zostają dostarczone. Wiele osób na przestrzeni lat już przyzwyczaiło się do tego, że zewsząd uśmiechają się do nas celebryci z ekranów bądź zadowolone rodziny reklamując poszczególne rzeczy. Jedni stali się odporni ufając tylko i wyłącznie własnej intuicji i sprawdzonym produktom. Inni chętnie kupują to, co poleca ich ulubiona serialowa postać. Dlatego też reklamodawcy chętnie angażują do reklam osoby, które aktualnie przebywają na topie.

Nawet pokrycie dość wysokich wymagań finansowych jest opłacalne przeliczając późniejsze zyski, które mogą zostać osiągnięte. Liczy się podejście i pomysł, który zapewni sukces lub sprawi, że firma pójdzie na dno.