Reklama i marketing to bardzo ważne rzeczy z punktu widzenia każdego przedsiębiorstwa. Bez zabiegów promocyjnych z pewnością nikt się nie dowie o naszej działalności, jak również nie będzie chciał skorzystać z naszych usług.
Ulotki reklamowe i promocja firmy
Żeby jednak inwestycje w działania marketingowe przynosiły spodziewane korzyści to trzeba wszystko dobrze zaplanować, jak również wybrać metody promocji. Jedną z nich mogą być ulotki reklamowe. Ulotka jest to niewielki wydruk firmowy, najczęściej wykonywany na śliskim papierze. Na niej znajdziemy podstawowe dane teleadresowe firmy, jak również informacje dotyczące jej działalności. Z takiej ulotki klient powinien się dowiedzieć jak się firma nazywa, gdzie się znajduje, co można u niej dostać. Ulotki są bardzo popularnym materiałem promocyjnym. Mogą być kolorowe, z nadrukami, jak również składane, posiadające więcej informacji o działalność firmy. Oczywiście nie jest to jedyny sposób na marketingową strategię. Do wyboru mamy o wiele więcej możliwości. Z wydruków reklamowych warto jest sięgnąć po billboardy lub banery. Takie rzeczy są bardzo duże i widoczne z daleka. Billboard ustawiony na ruchliwym skrzyżowaniu, czy też banery powieszony na znanym budynku w mieście, na pewno będą zauważone przez wiele osób.
Na banerach najczęściej znajdują się same teksty, natomiast na billboardzie warto jest dodać grafikę, czy zdjęcia, żeby urozmaicić go, jak również żeby bardziej przyciągały wzrok klienta i były bardziej atrakcyjne dla odbiorów. Najważniejsze jest tutaj dobre rozmieszczenie planszy reklamowej, jak również ciekawy przekaz, który zapada w pamięć. Lokalną formą reklamy w postaci wydruku może być również reklama prasowa. Do niej możemy wykorzystać gotowy lub zmodyfikowany projekt billboardu, co na pewno pozwoli nam zaoszczędzić sporo czasu i pracy, a przy tym strategia marketingowa będzie spójna. Oczywiście można także wykonać nowy projekt, dzięki czemu nasza kampania promocyjna będzie różnorodna i ciekawa. Taka reklama może być niewielka, umieszczona gdzieś na dole strony, lub też zajmować całą jej powierzchnię. Druga opcja jest oczywiście bardziej widoczna i daje nam większą przestrzeń do popisu, ale za to będzie droższa. Reklama prasowa jest jak billboard, czyli można w niej użyć tylko tekstu lub tekstu z grafika.
Z pewnością dobre hasło reklamowe czy informacja o przecenach przyciągnie wielu chętnych klientów do naszej firmy. Taka reklama prasowa może się ukazywać w jednym numerze, czy w kilku pod rząd, wtedy możemy liczyć na niższe ceny za publikacje.